Internetowe Konto Pacjenta IKP

Jesteś podopiecznym BaltiMed i nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub nie masz pewności, czy działa ono prawidłowo? Zgłoś się do Rejestracji Przychodni – pomożemy!

Założenie IKP trwa tylko chwilę a jego brak może spowodować problemy w otrzymywaniu e-recept i e-skierowań.

dziennik_baltycki_2022_07_09_kazdy_z_nas_powinien_miea_internetowe_konto_pacjenta__pdf_k

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która pozwala na sprawdzenie informacji o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.

Dzięki IKP:

  1. otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem
  2. wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
  3. udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  4. masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta


Logowanie do IKP

Wejdź na stronę internetową www.pacjent.gov.pl

  1. Możesz użyć profilu zaufanego albo zalogować się używając dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu).
  2. Możesz również zalogować się bezpośrednio przez bank PKO BP, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo.

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany można założyć przez Internet i potwierdzić poprzez bankowość elektroniczną lub stacjonarnie w jednym z punktów potwierdzających. Poniżej odnośnik

https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

W celu aktywowania usługi otrzymywania kodu do e recepty należy wejść na pacjent.gov.pl i zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta (IKP). W zakładce „Moje konto” należy wybrać rodzaj powiadomień: SMS lub e-mail (albo jedno i drugie).