e-recepta, Internetowe Konto Pacjenta IKP
Jesteś podopiecznym BaltiMed i nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub nie masz pewności, czy działa ono prawidłowo? Zgłoś się do Rejestracji Przychodni – pomożemy!
Założenie IKP trwa tylko chwilę a jego brak może spowodować problemy w otrzymywaniu e-recept i e-skierowań.
e-recepta
https://pacjent.gov.pl/erecepta
Jak to działa:
- lekarz elektronicznie wystawia e-receptę
- jeżeli pacjent ma aktywne Indywidualne Konto Pacjenta (IKP) to na telefon otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem, który w połączeniu z jego numerem Pesel umożliwi wykupienie leków w aptece
- jeżeli pacjent nie ma jeszcze aktywnego IKP otrzyma od lekarza papierowy „wydruk informacyjny” (w formacie dzisiejszej recepty). Wydruk zawiera 4-cyfrowy kod, który umożliwia wykupienie leków w aptece
Co zrobić, żeby SMS-y przychodziły na telefon?
- zaloguj się na swoje IKP
- wybierz zakładkę „Moje konto”
- zaznacz zgodę na otrzymywanie SMS-ów (ewentualnie maili) informujących o wystawieniu recepty
- odtąd każde wystawienie e-recepty będzie potwierdzone SMS-em zawierającym 4-cyfrowy kod
- lekarz może wystawić e-receptę na większą ilość opakowań – będziesz je stopniowo realizował w odpowiednim dla siebie czasie, bez konieczności kolejnych wizyt w przychodni
- e-recepty nie zgubisz, pozostanie dostępna w aptece do momentu wykupienia wszystkich przepisanych przez lekarza opakowań
- użytkownicy aplikacji Visimed również otrzymają informacje o wystawionej e-recepcie
Indywidualne Konto Pacjenta (IKP)
https://pacjent.gov.pl/ikp
Na swoim IKP:
- zobaczysz swoje e-recepty, z informacją o dawkowaniu
- zobaczysz wszystkie recepty zrealizowane po 1 stycznia 2019 (także papierowe)
- znajdziesz historię swoich wizyt opłaconych przez NFZ (od 2008 roku)
- możesz udostępnić osobie bliskiej lub lekarzowi informacje o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
Dzięki IKP:
- otrzymasz e-receptę SMS-em lub mailem
- jeśli chorujesz przewlekle, to po ustaleniu z lekarzem otrzymasz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie
- w 2021 roku w ten sposób otrzymasz e-skierowanie
Jak się zalogować do IKP?
Za pomocą profilu zaufanego: wejdź na stronę www.pacjent.gov.pl
Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go. Możesz:
- założyć go online przez bank — banki, w których możesz to zrobić: PKO BP, PKO SA, Millenium, mBank, ING, Alior
- zarejestrować się w serwisie pz.gov.pl i potwierdzić swój PZ w punkcie potwierdzającym — np. w oddziale NFZ, urzędzie gminy, urzędzie skarbowym